Tarragona, Salou

23 november 2013 - Málaga, Spanje

Even weer een teken van leven. Ben vertrokken uit Malaga. Het voelde doelloos om daar te blijven zonder het voornemen daar nog wat op te zetten. Spaans is dan toch geen doel genoeg in zichzelf en mijn woonplek was wel erg onrustig met dag en nacht een tv aan en dame met vriend op de bank van de gemeenschappelijke ruimte.. Misschien is dat ook niet meer ding, samen met anderen in een huis leven. Via Granada naar Tarragona en dan naar Salou gereden. Oef wat een verademing om even weer een fijne plek voor mijzelf te hebben, het appartement van mijn familie, omgeven door een tuin met terras en zicht op zee. Het is zeer rustig nu in deze buurten maar niet leeg. De zon schijnt zonder wolkje aan de hemel en er waait een frisse wind. Prachtig. Ik heb mijn spullen binnen gezet en ben toen even in de zon gaan zitten op het terras. Ik hoor alleen de vogels, de zee en de wind. Daarna op verkenning, wat is open en wat niet, waar heb ik wifi. Wat is het hier veranderd ! Zoveel wegen erbij, rotondes, mooie gebouwen. Woonsteden die ik nooit eerder zag. Het ziet er mooi uit ! In ieder geval twee plaatsen met wifi, koffiezaakje met prachtig uitzicht op de baai en een wel heel schone en mooi ontworpen mc donalds.. Daar kan ik altijd even koffie drinken en rustig werken. Prima. Vlak bij mij  appartement is ook een tentje met internet, ik denk dat het in deze periode s ochtends open is.

Zo..kwart over 7..donker buiten, terug naar mijn huis.

1. Yoga peter:
    24 november 2013
    ja eu

om een beetje vrolijk rond te rennen op deze planeet

heb je rust nodig ik denk nu waar je ben niet verkeerd

is voor een tijdje neem je rust en geniet er van dan kan je later weer vrolijk rond rennen

peter yoga
  2. Jan van Poll:
    25 november 2013
    Na zo lang weer een blog(je); dacht even dat je weer terug was in Nederland. Klinkt goed waar je nu zit. Ik schrijf niet vaak een reactie, maar denk wel heel regelmatig aan je. Groetjes, Jan
  3. Eugenie:
    26 november 2013
    Hi Jan,
    Ja het is fijn hier,zonnig en rustig, prachtige zee !
    Bedankt. Ben je al van start gegaan met de yoga
    in de praktijk ?
    groetjes,
    eugenie x
  4. Eugenie:
    26 november 2013
    :-)) Hi peet, ja rennen valt nog wel mee maar veel meer rust om te oefenen, doe van alles een beetje yoga maar ook pilates en ik maak lange wandelingen. Nog even kijken of er ook een zwembad is hier want de zee is wel erg frisjes..
    eu xxx
  5. Lea Nieuwhof:
    30 november 2013
    waar je ook bent, wat je ook doet, je reis gaat door
    dag eugenie, lea
  6. Eugenie:
    1 december 2013
    :-) Hi Lea, ja dat klopt. Het is hier overigens echt geweldig, vandaag ook weer stralende zon, blauwe zee met sneeuwwitte golfkoppen, paar zeilbootjes met witte zeilen, en dat op de achtergrond weer een reep geel zand, groenen bomen en bergen die je heel helder ziet !
    Hoe gaat met jou, ben je nog weer bezig met de opleiding ?
    eu x
  7. Lea Nieuwhof:
    2 december 2013
    ja, ilona, michael en ilonka ook, weekends lijken minder zwaar, meer "vragen beantwoorden"
  8. Eugenie:
    3 december 2013
    leuk ! Hartelijke groeten aan allemaal.
    e x
  9. Nelly:
    11 december 2013
    Hi Eugenie, ben je in januari nog in Spanje?
  10. Eugenie:
    11 december 2013
    Hi Nel, dat weet ik nog niet, even zien.
    x
    eu
  11. Nelly:
    18 december 2013
    Laat me even weten Vlieg 4 naar malaga en 11 weer terug zou bv op 10 wat af kunnen. Reis vanaf villamartin ( andalusie) met de bus richting Malaga
  12. Eugenie:
    19 december 2013
    Hi Nelly,

Heerlijk, geniet er van ! Ikzelf ben daar al weer weg Nel,
    ik ben nu in de buurt van Tarragona ! Dat is al weer 900 km
    noorderlijker. Anders was ik zeker in voor koffie :-). Ze hebben
    hele goede bakkers in Malaga Nel, koffie met iets erbij is een
    aanrader !
    veel plezier,
    Eugenie x
  13. Nelly:
    19 december 2013
    Bedankt voor de tip :-)))
  14. Yoga peter:
    29 december 2013
    eu

ben je in spanje of weer in holland
    in iedere val waar je ook ben ik
    wens je een heel mooi 2014

peter yoga
  15. Octo:
    29 december 2013
    tof om te lezen hoe anderen zich door het reizen heen slaan
  16. Eugenie:
    30 december 2013
    Dank je wel Peter, jij ook een heel goed 2014 !
    Ik ben nog in Spanje,
    eugenie x
  17. Lenie:
    19 januari 2014
    Hoi Eugenie, ik ben je email adres kwijt en heb je in Den Haag gezocht waar je niet bij de yogaleraren van Ria's studio staat. Kennelijk ben je je zinnen aan het verzetten door te reizen. Mocht je langzamerhand noordelijker gaan, kom dan eind mei naar Brussel als je hoofd er naar staat en je lijf het wil. Er is een yogaworkshop: Convention Yoga met Jawahar Bangera
    31/05/2014 - 01/06/2014. Jawahar has been BKS Iyengar’s pupil for since 1969, and was one of the first pupils from Mumbai tasked by Guruji to teach yoga. Jawahar has accompanied Guruji on countless teaching tours around the world and has conducted a large number of yoga workshops himself in various countries. He is one of the key drivers of the Light on Yoga Research Trust and is one of its trustees. The trust was formed more than 30 years ago and is very active in promoting the learning and practice of Yoga in the Iyengar way. He also runs two yoga centres in Mumbai. Het gaat wel goed met mij in Brussel. De eerste tijd (ruim een half jaar) moest ik wel wennen. De stad viel een beetje tegen in het begin, en mijn werk was niet leuk. Ik heb alweer een andere post, binnen dezelfde DG. Nu is het wel leuk. De zomer vorig jaar was ook goed. Nu leer ik Brussel beter kennen. Als je nog weet wie ik ben (ahum) ben je van harte welkom (anders ook!). Ik wens je nog veel fijne en verrijkende reiservaringen. Veel liefs, Lenie
  18. Eugenie:
    24 januari 2014