zaterdag 15 juni almeria naar los molinos de bornos voorbij campo hermoso

15 juni 2013 - Carboneras, Spanje

Zaterdag eerst uitgeslapen. Toen met de auto de stad uitgereden naar campo hermoso. Een plaatsje waar de eigenaresse van de finca waar ik ga verblijven boodschappen doet. Vandaaruit het natuurpark cap el gato en nijar ingereden. Prachtig, hier ontbreken de witte doeken van de kassen en zie je de kale bergen en roest-gele kleuren, een enorm wijds, golvend berglandschap met aan de rand de zee. Ergens tussen  fernan perez en las negras zou de finca los molinos moeten zijn. Ik rijd er eerst aan voorbij maar met hulp van een boer vind ik de finca. Anna is thuis en ook twee andere workawayers uit schotland. De finca ligt in de velden op een berg met uitzicht op de zee. De moeder van de huidige eigenaresse kocht lang geleden dit stuk grond met een molen erop. De bus waar de moeder mee aankwam staat er nog. Deze is nu als kippenhok in gebruik. Er zijn hangbuik varkentjes, een paard, kippen en geiten en een groente thuis. Verder een watervoorziening en zonnepanelen. Kennis gemaakt en foto's genomen en toen verder gereden naar carboneras, een plaatsje verderop aan de zee. Alle plaatsjes liggen direct aan de voet van de bergen aan zee. Dit plaatsje is toeristisch, er is een enorme kermis aan de gang. Je vraagt je af waar de mensen vandaan komen want het ligt in het midden van het natuurpark waar niets is. Je kunt wel snel op de autoweg komen. Er staan ook fabrieken waar grondstoffen worden gewonnen en verwerkt. Rond acht uur terug in het hotel in Almeria. Lekker vis gegeten en toen gaan slapen.

1. Mech:
    16 juni 2013
    Mooie foto's! Rafa zag dat er ook een speeltuintje is!! De boerderij ziet er supermooi uit! En t uitzicht ook!!

Hier is Rafa ongeduldig aan t wachten tot Julia en Robin er zo zijn, want dan gaan we éindelijk de vaderdagstaartjes eten :-)))

Veel plezier in Almería!!!! XXX